Doorgaan naar hoofdcontent

Verlengd Vasten



Mijn menstruatie is vaak pijnlijk, maar de afgelopen keer spande wel de kroon. Het begon een week voordat ik ging bloeden. Pijn in mijn onderrug, mijn onderbuik voelde pijnlijk aan en emotioneel ging het ook niet goed. Een neerslachtig gevoel is nog zwak uitgedrukt. Een paar dagen voordat ik ongesteld werd, voelde het al aan of ik het elk moment kon worden. Uiteindelijk toen ik het werd was de pijn ondragelijk. Ik kon niets pijnstillers drukte het wel wat weg, maar het deed nog steeds pijn. Ik kon er niet van slapen en ook niets ondernemen.

Twee jaar aan het Vasten

Ik ben al 2 jaar aan het vasten en vasten zou moeten helpen met het oplossen van ongemakken en ziektes in de je lichaam. Alleen vast ik niet lang genoeg om dit proces op gang te helpen. Ik heb een aantal keren 48 uur en 1 keer 60 uur gevast, maar steeds door misselijkheid ben ik toch gaan eten. Ik vast meestal met water, maar wanneer je langere tijd vast kun je beter Snake Juice drinken. Snake Juice vasten. Dit is bedacht door Cole Robinson. Hij is een aardig intens persoon, om het, maar mild uit te drukken... 

Dag 1

Dus ik ging verlengd vasten met alleen Snake Juice en als het lukte wilde ik de laatste dag droogvasten. Ik heb woensdagavond nog gegeten en een donderdagavond ben ik gaan sporten. Mijn voornemen is dat ik pas dinsdag weer ga eten. Wel hoop ik dat ik kan blijven sporten, uiteraard zal de intensiteit wat minder zijn. Ik woog 55 kilo aan het begin van mijn vast.

Dag 2

Het is nu dag twee van mijn verlengd vasten. Ik heb een beetje onrustig geslapen en ben niet gaan sporten. Ik voel me een klein beetje misselijk en heb een lichte hoofdpijn aan mijn rechterkant. Voor de rest gaat het goed genoeg om in mijn atelier te werken. Ik wil in ieder geval de 3 dagen halen, omdat dit mij nog niet gelukt is en ik hoop het 4 dagen vol te houden met Snake Juice en dan op dag 4 wil ik afsluiten met een droogvast. Dan hoop ik dat ik mijn lichaam genoeg geholpen heb om mezelf te genezen. Daarna kijk ik wat ik ga doen. Misschien dat ik deze maand wel vaker verlengd ga vasten. Ik was een klein beetje flauw en heb wat zout genomen. Ik ben met een lichte hoofdpijn gaan mediteren en heb daarna gedoucht. Hierna had ik weer meer energie en ben ik me klaar gaan maken om naar een verjaardag te gaan. 

Hier was het vrij warm en hoewel ik wat snake juice bij me had, heb ik daar niet veel van gedronken. Wat begon als een kleine hoofdpijn groeide uit tot een heftige. Gelukkig gingen we niet laat weg en was het pas pijnlijk toen we al thuis waren. Ik ben meteen naar bed gegaan en een glas water gedronken. Ik had gezien dat hoofpijn kwam door te weinig water ten opzichte van de mineralen die je in de snake juice gooit. Daarna ben ik slaap gevallen, helaas moest ik er 3 keer uit om te plassen. Voor de rest wel oké geslapen en toen ik wakker werd was de hoofdpijn weg. Ik woog 54,5

Dag 3

Ik voel me wel okee, ik ben de snake juice wel een beetje beu, maar ik heb geen hongergevoel. Mentaal zou ik graag willen eten, maar ik weet waarom ik vast en als ik ga eten zijn de voorgaande dagen waarschijnlijk voor niets geweest. Dus ik zet door. Ik ben nog steeds in mijn atelier aan het werk, dus ik kan thuis goed werken. Ik denk dat buitenshuis werken een grotere uitdaging is. Uiteindelijk kreeg ik pijn in mijn benen en voelde ik met niet zo goed dus heb ik om half 2 (91 uur in mijn vast) iets kleins op. Daarna rond 3 uur een klein schaaltje eten op. 'S Avonds heb ik een klein bordje met eten op. Ik woog voordat ik at 53,5

De volgende dag woog ik 52,5
Deze dag ben ik gaan sporten, dat was wel wat vermoeiend, maar ik heb mijn armspieren goed kunnen trainen, alleen met wat lichtere gewichten dan normaal.

Helaas heeft het vasten niet geholpen mijn menstruatie minder pijnlijk te maken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Start je het Carnivoordieet?

Steeds meer mensen vinden de laatste tijd de carnivoorgroep op Facebook . Of dit onbedoeld gebeurt omdat de media het dieet demoniseert, of dat mensen het op andere manieren vinden, maakt voor het onderwerp van dit artikel niet uit. Wel ben ik benieuwd, als je carnivoor eet, hoe je hierop bent gekomen. Laat dit dus vooral hieronder achter! Dit artikel heb ik geschreven voor mensen die eraan denken het dieet te starten en voor mensen die het kort geleden begonnen zijn. Maar je mag het uiteraard ook lezen als je al een doorgewinterde carnivoor bent. 😉  Transtitie Een paar jaar terug schreef mijn man Rick een artikel over de transitie naar het carnivoordieet , zodat mensen konden leren van onze fouten. https://www.reizendestrijdster.nl/transitie-naar-het-carnivoor-dieet Fouten die wij hebben gemaakt, en problemen waar wij en andere mensen tegenaan gelopen zijn. Een van de meest gemaakte fouten die ik zie (en die ik zelf ook gemaakt heb) is dat mensen te snel overstappen van hun huidige d

Carnivoor Magnum Slagroom IJsje

De zomer staat op de stoep en dat betekende vroeger tijd voor ijs. Veel. Ik at gerust 10 bolletjes, weliswaar in 2 porties. Omdat dat bomvol suikers zit, maar ik toch trek heb in iets soortgelijks, ben ik aan het experimenteren met een—soort van—alternatief... Dit lijkt te werken, al heeft het nog wat 'finesse' nodig:    - Zet ijsvormpjes in de vriezer, dag van tevoren. (Die op het plaatje hebben wij, die zijn ideaal). - Smelt boter tot het volledig vloeibaar is. - Giet de boter voorzichtig in het vormpje en zorg dat het niet meteen naar beneden zakt. Dus zo plat mogelijk neerleggen, dus afgesloten, en af en toe keren en draaien zodat de boter overal aan de 'wanden' zit. Het gaat erom dat je een laagje krijgt aan de buitenkant van het ijsje. - Zodra de boter compleet gestold en bevroren is, dus paar uur later, giet je het vormpje zo vol mogelijk met slagroom.    Zelf had ik nog wat vanille bij de boter in het pannetje gedaan, en je kunt het natuurlijk nog met andere sma

Recept: Kippeling (gefrituurde krokante kip)

Voor twee Mensen Persoonlijk heb ik nooit gegeten bij die ene kiptent van dat olijke mannetje met de witte baard. Eigenlijk heb ik nooit dat soort kip op, dus ik heb geen referentiekader. Het enige wat ik vaak at is kibbeling. Wat ik wel weet is dat deze versie een stuk beter is, alleen al omdat het net in toxische zadenolie is gefrituurd. Verder heb je natuurlijk de keuze wát voor kip erin gaat. Allicht van betere kwaliteit dan van die ene keten waar ik het net over had. Ingrediënten 400 gram kippendijen (of meer/minder gram, ligt eraan hoeveel trek je hebt)  Knabbelspek, verpoederd 2 eieren, geklutst Yoghurt (Turkse is lekker stevig)  Zout (en eventueel kruiden) Ganzenvet of ander dierlijk vet Recept Laat het vet smelten zodat je meteen aan de slag kunt met frituren zodra de kipstukken gereed zijn. Ondanks alle waarschuwingen op de friteuse (“geen vast vet gebruiken, alleen olie!”) Hebben we de olie op lage temperatuur vloeibaar gemaakt. Het voordeel van ganzenvet is dat het heel za