Doorgaan naar hoofdcontent

Parasietenprotocol 1 Onze ervaring



Na te hebbengelezen en gehoord over parasieten, zijn we van alles gaan inslaan om wat van die krengen te lozen. Het eerste parasietenprotocol was op basis van kruiden, wat volgens Veerle een gezapig parasietenprotocol zou zijn om onze 'reis' mee te beginnen. Dat leek het trouwens zeker. De andere middelen kwamen namelijk nogal heftig over. Laat je niet misleiden, dit parasietenprotocol was echt geen pretje.

Het volledige parasietenprotocol zal volgende week verschijnen hier. Maar kort kwam het neer op vreemd smakende thee drinken, intens smerige kruiden kauwen in de avond, en aan het einde van deze week om twee uur ons bed uit. Oh ja twee uur in de nacht, als je lekker diep slaapt. Groene thee met cognac en een bak suiker drinken, en vervolgens een kleine sloot castorolie drinken. Daarna slapen (haha tuurlijk) en in de ochtend jezelf helemaal leeg knallen op de wc. En dat drie weken lang... 

Week 1

Week 1 begon natuurlijk fris en fruitig, want we hadden nog geen idee hoe de week zou eindigen. De thee smaakte 'bijzonder', en totaal onwennig na meer dan twee jaar geen thee in wat voor hoedanigheid te hebben gedronken. Het kruiden kauwen in de avond was echter vele malen erger. Niet alleen de smaak, maar ook het gevoel alsof je tong zachtjes werd geëlektrocuteerd, of met een staalborstel werd gekieteld. Je mocht daarna niet je tanden poetsen en je mocht niets meer drinken. Dus die smaak bleef totdat je ging slapen hangen, mmm.

De 'Parasite Party' was vooral bizar. Na het avondeten die dag aten we een gigantisch zoet toetje (we eten amper suiker dus dat hakte er keihard in) en gingen we vroeg naar bed. Gelukkig werd ik vijf voor twee wakker dus dat scheelde een wekkerontwaking in totale paniek. Op zich is cognac goed te doen, maar in combinatie met groene thee en suiker en net nadat je uit je bed komt, nee. De castorolie daarna bleek niet zozeer smerig, maar je lichaam gaat nogal in de weerstand. Slapen lukte ons daarna allebei niet, dus het was meer in bed liggen en steeds meer kramp krijgen. Veerle had als eerste de wc nodig, en ook het vaakst. Zij leek ook wel dubieuze dingen te lozen. Ik heb weinig spannends gezien. Dat wil niet zeggen dat het niet hielp, parasieten heb je in allerlei formaten en gedaantes.

Week 2

Veerle voelde zich na de eerste week een stuk helderder, en werd vroeger en uitgerust wakker. Ik voelde niet echt noemenswaardig verschil. Omdat Veerle zo'n gruwelijke dag had gehad na de 'Parasite Party' had ze echter wel twijfels om door te gaan. Maar we gingen toch vrolijk verder.

De thee van week twee was een stuk sterker, maar op zich wende dat wel. Behalve het vele plassen, wat we niet meer gewend zijn sinds we anders eten en minder drinken. Verder waren we noest aan het kauwen totdat Veerle erachter kwam dat we die week helemaal niet hoefde te kauwen. Voor niks dat smerige spul op...oeps!

De 'Parasite Party' van de tweede week was voor ons allebei gruwelijk. Ik werd uit een comateuze slaap gehaald door een irritante piepwekker. Daarna zaten we allebei slaapdronken op de bank, en topte dat nog even af met cognac. Daarna weer niet geslapen, of stukjes. Veerle was er weer als eerste uit, ik bleef stug in bed liggen. Weer veel op de wc gezeten, en joepiedepoepie, in de tweede week werd ook nog eens een klysma aangeraden. Wederom heb ik geen gekke dingen gezien, Veerle loosde wel weer zichtbaar wat. Wat er bij ons beiden bij de klysma vooral uitkwam was de thee die er daarvoor met veel moeite in was gestroomd. Hoe mensen verslaafd kunnen raken aan klysma's is ons overigens een raadsel.

Week 3

De thee ging er intussen prima in. Het kauwen bleef een verschrikking. Verder had ik er steeds minder zin in omdat ik geen verschil voelde en ook geen opzienbarende dingen had geloosd. Uiteraard hebben we het parasietenprotocol toch afgemaakt. Je bent weer even van de straat. Toch?

De 'Parasite Party' van de derde week was wederom geen pretje. Echt gebroken geslapen, en totaal geen zin meer, wetende dat slapen niet meer ging gebeuren. De enige die het erg leuk vond was onze hond Boomer. Lekker allebei z'n baasjes heel lang in de huiskamer, met wat pauzes om en om op de wc. Qua WC-activiteit was de derde week voor ons beide verreweg de minste. Wederom geen gekke dingen gezien in de pot. Aangezien het nogal uitbleef qua lozingen hebben we de klysma overgeslagen. Zeker aangezien dit in week 2 nagenoeg geen resultaat gaf. Een litertje kruidenthee in ons aarsje gieten doen we immers liever alleen als het daadwerkelijk iets doet.

Conclusie

Om meerdere redenen is dit een behoorlijk intensief parasietenprotocol. Zeker als je normaliter bijna geen suiker, thee drinkt, en/of kruiden eet. Midden in de nacht je bed is net zo goed geen feest overigens.

Het is nog wat lastig om een complete conclusie te geven, aangezien dit het eerste parasietenprotocol is dat we hebben gedaan. We kunnen later pas goed vergelijken. Laat ik het voor nu zo zeggen: ik hoop dat de toekomstige parasietenprotocollen effectiever gaan zijn en meer opleveren.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Start je het Carnivoordieet?

Steeds meer mensen vinden de laatste tijd de carnivoorgroep op Facebook . Of dit onbedoeld gebeurt omdat de media het dieet demoniseert, of dat mensen het op andere manieren vinden, maakt voor het onderwerp van dit artikel niet uit. Wel ben ik benieuwd, als je carnivoor eet, hoe je hierop bent gekomen. Laat dit dus vooral hieronder achter! Dit artikel heb ik geschreven voor mensen die eraan denken het dieet te starten en voor mensen die het kort geleden begonnen zijn. Maar je mag het uiteraard ook lezen als je al een doorgewinterde carnivoor bent. 😉  Transtitie Een paar jaar terug schreef mijn man Rick een artikel over de transitie naar het carnivoordieet , zodat mensen konden leren van onze fouten. https://www.reizendestrijdster.nl/transitie-naar-het-carnivoor-dieet Fouten die wij hebben gemaakt, en problemen waar wij en andere mensen tegenaan gelopen zijn. Een van de meest gemaakte fouten die ik zie (en die ik zelf ook gemaakt heb) is dat mensen te snel overstappen van hun huidige d

Carnivoor Magnum Slagroom IJsje

De zomer staat op de stoep en dat betekende vroeger tijd voor ijs. Veel. Ik at gerust 10 bolletjes, weliswaar in 2 porties. Omdat dat bomvol suikers zit, maar ik toch trek heb in iets soortgelijks, ben ik aan het experimenteren met een—soort van—alternatief... Dit lijkt te werken, al heeft het nog wat 'finesse' nodig:    - Zet ijsvormpjes in de vriezer, dag van tevoren. (Die op het plaatje hebben wij, die zijn ideaal). - Smelt boter tot het volledig vloeibaar is. - Giet de boter voorzichtig in het vormpje en zorg dat het niet meteen naar beneden zakt. Dus zo plat mogelijk neerleggen, dus afgesloten, en af en toe keren en draaien zodat de boter overal aan de 'wanden' zit. Het gaat erom dat je een laagje krijgt aan de buitenkant van het ijsje. - Zodra de boter compleet gestold en bevroren is, dus paar uur later, giet je het vormpje zo vol mogelijk met slagroom.    Zelf had ik nog wat vanille bij de boter in het pannetje gedaan, en je kunt het natuurlijk nog met andere sma

Recept: Kippeling (gefrituurde krokante kip)

Voor twee Mensen Persoonlijk heb ik nooit gegeten bij die ene kiptent van dat olijke mannetje met de witte baard. Eigenlijk heb ik nooit dat soort kip op, dus ik heb geen referentiekader. Het enige wat ik vaak at is kibbeling. Wat ik wel weet is dat deze versie een stuk beter is, alleen al omdat het net in toxische zadenolie is gefrituurd. Verder heb je natuurlijk de keuze wát voor kip erin gaat. Allicht van betere kwaliteit dan van die ene keten waar ik het net over had. Ingrediënten 400 gram kippendijen (of meer/minder gram, ligt eraan hoeveel trek je hebt)  Knabbelspek, verpoederd 2 eieren, geklutst Yoghurt (Turkse is lekker stevig)  Zout (en eventueel kruiden) Ganzenvet of ander dierlijk vet Recept Laat het vet smelten zodat je meteen aan de slag kunt met frituren zodra de kipstukken gereed zijn. Ondanks alle waarschuwingen op de friteuse (“geen vast vet gebruiken, alleen olie!”) Hebben we de olie op lage temperatuur vloeibaar gemaakt. Het voordeel van ganzenvet is dat het heel za