Doorgaan naar hoofdcontent

Parasietenprotocol 1


Dit protocol komt van het YouTubekanaal Rooted in Nature. Op de site Rooted in Nature stond dat je het best veganistisch kon eten tijdens het protocol. Dit advies vonden wij erg vreemd, aangezien de parasieten vooral dol zijn op suiker en het veganistische dieet doorgaans één groot suikerfeest is. Wij hebben volledig carnivoor gegeten, wat ons prima beviel. Voor de rest hebben we het 3 weken durende protocol helemaal gevolgd. Dit protocol is samengesteld na veel onderzoek van iemand die ook veel van kruiden af weet. In een vierdelige reeks op YouTube zie je hoe zij dit protocol zelf volgt. Na al deze video’s diverse keren bekeken te hebben besloten Rick en ik dus dit protocol te gaan volgen.
We hebben het ook zo uitgekiend dat één van de ‘Parasite Party’s’ op een dag viel waarop het volle maan was, de nacht dat veel parasieten zich verzamelen in je darmen om te paren. 

De Kruiden voor het Protocol 

Voor het protocol in het Engels kun je ook de site van Roothed in Nature raadplegen, maar ik ga hem hieronder ook in het Nederlands uiteenzetten. Het protocol bevatte veel verschillende kruiden en dit betekende dat ik al deze kruiden moest gaan zoeken en bestellen. Het uitzoeken van de kruiden was een aardig gedoe, de namen stonden in het Engels erbij, dus ik wilde deze eerst vertalen. Vervolgens moest ik deze ook nog zien te vinden, wat uiteindelijk op twee kruiden na lukte. Rick en ik wilde graag gelijk beginnen met het uitzetten van deze ongewenste bewoners, dus besloten om toch het protocol te gaan volgen zonder deze twee missende kruiden.

Week 1 en Week 3 Protocol

Voor de eerste week begon de voorbereiding op het protocol eigenlijk al een dag eerder met het bereiden van de thee. Deze moet je afwegen en dan in water koud water opwarmen (dit is de helft van de totale hoeveelheid water die je gaat gebruiken) in een pan (liefst geen metaal, aangezien dit de werkzaamheid van de kruiden aantast) of crockpot totdat het kookt, vervolgens zet je het vuur uit en gooi de andere helft van het water erin en laat je dit een nacht staan. Voor twee personen heb je 4,5 liter water nodig om de week door te komen. 

De eerste 5 Dagen

In de eerste week drink je 5 dagen 3 keer per dag, 30 minuten voor je maaltijd warme kruidenthee. De reden dat dit lauwwarm moet zijn is dat de parasieten warm water prettig vinden en bij koud water zich gaan verstoppen. Wij schonken een glas driekwart vol met de koude kruidenthee, (die we in de koelkast bewaarde) vervolgens gooiden we hier kokend water bij, zodat het gelijk gedronken kon worden.

In de avond kwam het ‘fijnste’ deel in de voorbereiding, namelijk het kauwen van de kruiden. Ik had alle kruiden die in de mix moesten zitten in de blender gedaan zodat het fijngemalen was. Van dit mengsel moest je 1 theelepel in je mond doen en minstens 1 minuut kauwen. Daarna moet je het doorslikken, dit mag met een klein beetje lauwwarm water wegspoelen. Dit doe je vlak voor het slapen gaan en je tanden moeten dan al gepoetst zijn, aangezien je hierna niet meer mag poetsen of drinken.

Dag 6: De Parasite Party

Op de dag van de Parasite Party (de 6de dag) drink je nog twee maal de kruidenthee, met ontbijt en lunch. Ook maak je alvast de thee voor de volgende week klaar. Om 18:00 uur eet je volgens het protocol een zoet avondmaal. Wij vonden dit niet prettig, dus besloten we een normale carnivoor maaltijd te nuttigen en een toetje te maken dat heel zoet was. We aten mascarpone met appel, een bak suiker, kaneel, en perensap. Hierna voelde ik me erg hyper en na een half uur crashte ik al. Nog een reden om geen suiker meer te eten. Daarna was het tijd om naar bed te gaan. We lieten Boomer om 20:00 uur uit en gingen om 21:00 uur naar bed. Het is namelijk de bedoeling dat je tussen 21:00 en 22:00 uur in slaap valt.

Om 02:00 uur is het eindelijk zover, de ‘Parasite Party’ kan beginnen. Dit doe je door groene thee te maken, waar je 3 eetlepels suiker aan toevoegt samen met 30 ml cognac. Dit mengsel moet je warm opdrinken. Wanneer je dit aan het drinken bent warm je 60 ml castorolie au bain-marie op. 20 minuten nadat je de thee ophebt drink je de castorolie op. Hierna kun je gaan slapen (als dit je lukt).

Dag 7: Dag na de Parasite Party

Verwacht deze dag waterige diarree, dit is een goed teken. Wanneer je dit om 12 uur nog niet hebt, kun je een glas bicarbonaat drinken (1/2 gekookt water met tl bicarbonaat erin wachten tot het lauwwarm is en dan drinken). In de ochtend drink je 5 druppels 3% Lugal Solution (hier kon ik helaas niet aan komen, dus heb ik achterwege moeten laten) in een ½ glas warm water. Tussen de maaltijden door neem je een bindingsagent (zoals actieve kool) om alle toxines die vrijkomen te binden, zodat je hier geen last van hebt. Voordat je avondeten nuttigt drink je een glas kruidenthee die je hebt gemaakt voor week 2.

In week 1 doe je geen klysma, in week 2 en 3 wel. Deze doe je in de middag nadat je het gevoel hebt dat je niet meer naar het toilet hoeft te rennen.
Klysma

Voor de klysma is er ook een samenstelling van kruiden die je kunt toevoegen. Naast het gekookte water voeg je een theelepel appelazijn toe en een kop kruidenthee. Het water moet 39 graden zijn voordat je het in de zak gooit, zodat het rond de 34-36 graden is wanneer het in je darmen komt. Probeer het water 5 minuten in je darmen te houden, masseer je buik en doe oefeningen om het water je darmen schoon te laten maken.

Week 2 Protocol

In week 2 is alles hetzelfde als week 1 en 3, alleen de kruidensamenstelling van de thee verandert, en je hoeft geen kruiden in de avond te kauwen. Ook in deze week doe je een klysma.

Dit was het gehele 3 weken durende protocol, ik ben erg benieuwd of je dit gaat proberen of al geprobeerd hebt. Laat je ervaring vooral achter onder dit blog!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Start je het Carnivoordieet?

Steeds meer mensen vinden de laatste tijd de carnivoorgroep op Facebook . Of dit onbedoeld gebeurt omdat de media het dieet demoniseert, of dat mensen het op andere manieren vinden, maakt voor het onderwerp van dit artikel niet uit. Wel ben ik benieuwd, als je carnivoor eet, hoe je hierop bent gekomen. Laat dit dus vooral hieronder achter! Dit artikel heb ik geschreven voor mensen die eraan denken het dieet te starten en voor mensen die het kort geleden begonnen zijn. Maar je mag het uiteraard ook lezen als je al een doorgewinterde carnivoor bent. 😉  Transtitie Een paar jaar terug schreef mijn man Rick een artikel over de transitie naar het carnivoordieet , zodat mensen konden leren van onze fouten. https://www.reizendestrijdster.nl/transitie-naar-het-carnivoor-dieet Fouten die wij hebben gemaakt, en problemen waar wij en andere mensen tegenaan gelopen zijn. Een van de meest gemaakte fouten die ik zie (en die ik zelf ook gemaakt heb) is dat mensen te snel overstappen van hun huidige d

Carnivoor Magnum Slagroom IJsje

De zomer staat op de stoep en dat betekende vroeger tijd voor ijs. Veel. Ik at gerust 10 bolletjes, weliswaar in 2 porties. Omdat dat bomvol suikers zit, maar ik toch trek heb in iets soortgelijks, ben ik aan het experimenteren met een—soort van—alternatief... Dit lijkt te werken, al heeft het nog wat 'finesse' nodig:    - Zet ijsvormpjes in de vriezer, dag van tevoren. (Die op het plaatje hebben wij, die zijn ideaal). - Smelt boter tot het volledig vloeibaar is. - Giet de boter voorzichtig in het vormpje en zorg dat het niet meteen naar beneden zakt. Dus zo plat mogelijk neerleggen, dus afgesloten, en af en toe keren en draaien zodat de boter overal aan de 'wanden' zit. Het gaat erom dat je een laagje krijgt aan de buitenkant van het ijsje. - Zodra de boter compleet gestold en bevroren is, dus paar uur later, giet je het vormpje zo vol mogelijk met slagroom.    Zelf had ik nog wat vanille bij de boter in het pannetje gedaan, en je kunt het natuurlijk nog met andere sma

Recept: Kippeling (gefrituurde krokante kip)

Voor twee Mensen Persoonlijk heb ik nooit gegeten bij die ene kiptent van dat olijke mannetje met de witte baard. Eigenlijk heb ik nooit dat soort kip op, dus ik heb geen referentiekader. Het enige wat ik vaak at is kibbeling. Wat ik wel weet is dat deze versie een stuk beter is, alleen al omdat het net in toxische zadenolie is gefrituurd. Verder heb je natuurlijk de keuze wát voor kip erin gaat. Allicht van betere kwaliteit dan van die ene keten waar ik het net over had. Ingrediënten 400 gram kippendijen (of meer/minder gram, ligt eraan hoeveel trek je hebt)  Knabbelspek, verpoederd 2 eieren, geklutst Yoghurt (Turkse is lekker stevig)  Zout (en eventueel kruiden) Ganzenvet of ander dierlijk vet Recept Laat het vet smelten zodat je meteen aan de slag kunt met frituren zodra de kipstukken gereed zijn. Ondanks alle waarschuwingen op de friteuse (“geen vast vet gebruiken, alleen olie!”) Hebben we de olie op lage temperatuur vloeibaar gemaakt. Het voordeel van ganzenvet is dat het heel za