Doorgaan naar hoofdcontent

Hoe Bevalt Het Carnivoor Dieet Na drie Jaar?

 Vandaag wil ik een blog schrijven over of het carnivoor dieet na drie jaar nog steeds bevalt. Het is tenslotte iets meer dan drie jaar geleden dat ik de overstap maakte vannagenoeg vegetarisch naar het carnivoordieet. Het leek mij dus wel weer tijd voor een update.

Problemen op het Carnivoor Dieet

Om gelijk de meest brandende vraag te beantwoorden: Rick en ik leven nog steeds. We hebben ook nog steeds geen scheurbuik ontwikkeld vanwege een vitamine C tekort. We gaan ook nog steeds regelmatig naar het toilet, dus het gebrek aan vezels in ons eten heeft er niet voor gezorgd dat wij geconstipeerd zijn geraakt. Sterker nog, onze stoelgang is beter sinds we het carnivoordieet volgen. Mijn energieniveau is stabieler dan dat het ooit geweest is. Ook emotioneel ben ik veel stabieler voor en tijdens mijn menstruatie. Dus het niet eten van koolhydraten en suikers heb ik duidelijk niet nodig om energie te hebben. Mocht je nog meer aannames over het carnivoordieet willen zien en waarom deze niet kloppen, dan kun je dat hier lezen.

Psychische Voordelen

Zoals eerder geschreven was de voornaamste reden om het carnivoordieet te gaan volgen de psychische voordelen waar ik over hoorde en las. Na jarenlang te hebben gekampt met depressieve gedachtes en suïcidale neigingen, wilde ik kijken of dit dieet voor mij zou werken. Nog steeds ervaar ik meer stabiliteit en ben ik minder snel overstuur. Daarbij heb ik geen last meer van urenlang malen voordat ik eindelijk in slaap val. Dus mentaal gaat het na drie jaar nog steeds vele malen beter dan toen ik vegetarisch at.

Aanhoudende Voordelen

Mijn menstruatie wordt met de opeenvolgende maanden steeds iets minder pijnlijk. Al ben ik er wel achter dat deze pijn hoogstwaarschijnlijk door mijn darmen veroorzaakt wordt. Helaas ben ik nog steeds niet op het punt dat mijn menstruatie pijnvrij is. Maar van 3 dagen 3 tot 4 Ibuprofen moeten slikken, naar 1 tot 1,5 dag pijn hebben die te dragen is zonder pijnstillers is toch een grote vooruitgang. Ook zijn zowel Rick als ik nooit meer opgeblazen na het eten. Rick zijn wonden genezen nog steeds erg snel en de pijn in mijn pols en knie is nog steeds weg.

Ook heb ik geen last meer van overeten en mijn hang naar suiker is nagenoeg weggebleven. Nagenoeg, want er is nog de herinnering aan iets wat lekker was. Maar wanneer ik bijvoorbeeld mijn hang naar een croissantje bevredig, merk ik dat dit me niet meer smaakt. Het is dus niet de moeite waard en zelfs zonde om te eten.

 Geen Magische Pil

Dat het carnivoor dieet geen magische pil is, heb ik al over geschreven. Er zijn namelijk meerdere factoren in het spel of we van bepaalde klachten afkomen. Wanneer we het standaarddieet hebben gevolgd, of nog erger het vegetarisch of veganistische dieet, hebben we onszelf uitgehongerd en onszelf met antinutriënten en plantaardige oliën vergiftigd. Daarnaast zijn er andere dingen die van invloed kunnen zijn, bijvoorbeeld het feit dat we niet meer op blote voeten lopen en ons dus afgesneden hebben van de aarde. Ook ontwormen we onszelf nooit zoals we vroeger wel deden. Alleen kleine kinderen kunnen klaarblijkelijk wormen krijgen, aangezien het daarbij nog wel wordt geadviseerd. Het kan dus verstandig zijn om af en toe een parasietenkuur te doen. Wormeneitjes zijn zo klein dat ze overal op kunnen zitten. Overigens niet alleen in vlees zoals er wordt verteld, maar ook op groente en fruit. Niesen, huisdieren zoals honden en katten, en handen schudden kunnen eitjes trouwens ook overdragen. Verder zijn er nog allerlei andere invloeden die onze gezondheid schaden. We leven zo ongeveer constant een toxische soep. Kortom, je moet kijken of er andere factoren zijn die ervoor kunnen zorgen dat je nog steeds tegen problemen aanloopt.

Uit Eten

Voordat we de overstap naar het carnivoordieet maakten gingen wij vaak uit eten. We gaan tegenwoordig zeer sporadisch uit eten met familie, maar eigenlijk nooit meer met z’n tweeën. Persoonlijk missen wij het nog steeds niet om niet meer naar een restaurant te gaan. Eigenlijk is het meer een (peperdure) teleurstelling dan een leuk uitje. Ik eet toch thuis het lekkerst én ik heb het voordeel dat Rick kookt. Bovendien weet ik dan ook wát ik eet, waarin het gebakken is, en met wat voor pan.

Gevarieerd eten

Het dieet verveelt mij nog steeds niet. Hoewel er bij de maaltijd ook krieltjes kunnen zitten en verdwaalde stukjes komkommer en augurk, eet ik nog steeds overwegend carnivoor. Het eten is minder gevarieerd eet dan voorheen, maar ook dat is niet zo’n groot probleem als dat mensen denken. Zodra je erachter komt dat veel ‘eten’ toxisch of in ieder geval zinloos is, wordt het al makkelijker accepteren. Het sociale aspect is iets waar je mee moet leren omgaan. Het is lastiger om bij iemand te eten, al aten we meerdere keren heerlijk bij mensen die echt hun best hadden gedaan om rekening te houden met ons dieet. Het kan dus uiteraard wel. Eigenlijk is het ook juist supermakkelijk. Stuk vlees in de pan en je bent klaar. Deze eventuele nadelen zijn dus een aanpassing die wat tijd nodig heeft maar uiteindelijk prima te behappen is. Dat is in ieder geval nog steeds de ervaring.

Mocht je de stap willen maken kun je behoorlijk wat info uit de blogs halen hier, zowel de persoonlijke als de informatieve.

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Start je het Carnivoordieet?

Steeds meer mensen vinden de laatste tijd de carnivoorgroep op Facebook . Of dit onbedoeld gebeurt omdat de media het dieet demoniseert, of dat mensen het op andere manieren vinden, maakt voor het onderwerp van dit artikel niet uit. Wel ben ik benieuwd, als je carnivoor eet, hoe je hierop bent gekomen. Laat dit dus vooral hieronder achter! Dit artikel heb ik geschreven voor mensen die eraan denken het dieet te starten en voor mensen die het kort geleden begonnen zijn. Maar je mag het uiteraard ook lezen als je al een doorgewinterde carnivoor bent. 😉  Transtitie Een paar jaar terug schreef mijn man Rick een artikel over de transitie naar het carnivoordieet , zodat mensen konden leren van onze fouten. https://www.reizendestrijdster.nl/transitie-naar-het-carnivoor-dieet Fouten die wij hebben gemaakt, en problemen waar wij en andere mensen tegenaan gelopen zijn. Een van de meest gemaakte fouten die ik zie (en die ik zelf ook gemaakt heb) is dat mensen te snel overstappen van hun huidige d

Carnivoor Magnum Slagroom IJsje

De zomer staat op de stoep en dat betekende vroeger tijd voor ijs. Veel. Ik at gerust 10 bolletjes, weliswaar in 2 porties. Omdat dat bomvol suikers zit, maar ik toch trek heb in iets soortgelijks, ben ik aan het experimenteren met een—soort van—alternatief... Dit lijkt te werken, al heeft het nog wat 'finesse' nodig:    - Zet ijsvormpjes in de vriezer, dag van tevoren. (Die op het plaatje hebben wij, die zijn ideaal). - Smelt boter tot het volledig vloeibaar is. - Giet de boter voorzichtig in het vormpje en zorg dat het niet meteen naar beneden zakt. Dus zo plat mogelijk neerleggen, dus afgesloten, en af en toe keren en draaien zodat de boter overal aan de 'wanden' zit. Het gaat erom dat je een laagje krijgt aan de buitenkant van het ijsje. - Zodra de boter compleet gestold en bevroren is, dus paar uur later, giet je het vormpje zo vol mogelijk met slagroom.    Zelf had ik nog wat vanille bij de boter in het pannetje gedaan, en je kunt het natuurlijk nog met andere sma

Recept: Kippeling (gefrituurde krokante kip)

Voor twee Mensen Persoonlijk heb ik nooit gegeten bij die ene kiptent van dat olijke mannetje met de witte baard. Eigenlijk heb ik nooit dat soort kip op, dus ik heb geen referentiekader. Het enige wat ik vaak at is kibbeling. Wat ik wel weet is dat deze versie een stuk beter is, alleen al omdat het net in toxische zadenolie is gefrituurd. Verder heb je natuurlijk de keuze wát voor kip erin gaat. Allicht van betere kwaliteit dan van die ene keten waar ik het net over had. Ingrediënten 400 gram kippendijen (of meer/minder gram, ligt eraan hoeveel trek je hebt)  Knabbelspek, verpoederd 2 eieren, geklutst Yoghurt (Turkse is lekker stevig)  Zout (en eventueel kruiden) Ganzenvet of ander dierlijk vet Recept Laat het vet smelten zodat je meteen aan de slag kunt met frituren zodra de kipstukken gereed zijn. Ondanks alle waarschuwingen op de friteuse (“geen vast vet gebruiken, alleen olie!”) Hebben we de olie op lage temperatuur vloeibaar gemaakt. Het voordeel van ganzenvet is dat het heel za