Doorgaan naar hoofdcontent

Extra Vet Op Een Carnivoordieet

De meeste mensen zijn bang (gemaakt) voor dierlijk vet. Dat is helemaal niet nodig. Het is namelijk nooit aangetoond dat je hierdoor ziek of dik wordt. Het zijn de plantaardigeoliën die je niet inwendig in moet nemen, maar wel weer goed zijn om je scharnieren van je deur te smeren.

Te Weinig Vet

De meeste mensen eten te weinig dierlijk vet en dat levert problemen op. Vooral vrouwen hebben dierlijk vet nodig in hun dieet. Mannen uiteraard ook, maar vrouwen hebben er meer van nodig. Het is dus ronduit catastrofaal dat veelal vrouwen vetvrije diëten volgen. Dit zorgt voor grote problemen, zoals het stilvallen van je gal, waardoor deze indikt en je galstenen ontwikkelt. Uiteindelijk zijn er daardoor dus veel mensen die hun gal kwijtraken, omdat het ziekenhuis nu eenmaal fan is van spulletjes uit je lichaam trekken die je zogenaamd toch kan missen. Tijd dus om weer dierlijk vet op het menu te zetten!

Problemen met Vet

Zoals eerder gezegd loop je waarschijnlijk tegen wat problemen aan wanneer je gal “lui” is geworden omdat je geen goed dieet eet. Of wanneer je daarbij ook parasieten hebt die ervoor zorgen dat je gal niet goed functioneert, zoals bij mij het geval was. Het is dus zaak dat je goed oplet. Wanneer je misselijk wordt van het eten van vet, heb je waarschijnlijk een slecht functionerende gal. Uiteraard hoeft deze niet gelijk verwijderd te worden. Er is genoeg wat je kan ondernemen om je gal te ondersteunen.
(Mochten jullie hierover een artikel willen, laat het hieronder achter, dan ga ik daarmee aan de slag!)

Een ander probleem kan zijn dat je vloeibaar vet eet, gesmolten boter bijvoorbeeld. Je lichaam kan dit namelijk minder goed verwerken dan vast vet. Daarom eet ik blokjes roomboter in plaats van al te veel jus.

Hoe Voeg ik Extra Vet Toe?

Nu zal ik tot de kern van dit artikel komen en je wat ideeën geven om extra vet toe te voegen aan je dieet.

Bruine Boterhapjes

Bruine Boterhapjes zijn een goede manier om tussendoor te verorberen. Vooral wanneer je een zoetekauw waszoals ik kan dit een mooi alternatief zijn om de hang naar iets zoets te overwinnen.

Bevroren Roomboter

Stukjes roomboter uit de vriezer, eerlijk gezegd heb ik dit niet zelf op. Mijn man Rick echter wel en deze vindt dit erg lekker. Het smaakte naar witte chocolade vond hij. Je moet hierbij in je achterhoofd houden dat we al jaren niet meer suikerrijk eten, dus dat kan je smaak flink veranderen.

Boter met Kaas

Zelf kan ik al beter tegen vet, maar helaas functioneert mijn gal nog niet optimaal. Daardoor kan ik zelf geen roomboter zo uit het vuistje eten (Rick wel). Met een plakje oude of jonge kaas eronder kan ik echter wel grote stukken boter eten. Ik eet dan een grote homp boter op een plakje kaas, de ratio is dan dus echt veel boter en een beetje kaas. Op die manier kan ik aardig wat boter op.

Boter met Yoghurt

In de avond maak ik graag een soort Pokébowl, maar dan carnivoor-keto en door de yoghurt die ik er dan bij neem, doe ik stukken boter. De hoeveelheid boter verschilt per avond en ik weeg deze niet, maar ik schat dat ik aan de 150 gram boter zit. De combinatie yoghurt met boter is erg lekker. Door het zurige van de yoghurt heb je dan wat zoetige noten van de roomboter.

Dit zijn de dingen die ik doe om meer vet tot me te nemen. 

Heb je zelf nog andere tips om meer dierlijk vet toe te voegen aan je dieet? Laat ze dan hieronder achter!

 

 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Start je het Carnivoordieet?

Steeds meer mensen vinden de laatste tijd de carnivoorgroep op Facebook . Of dit onbedoeld gebeurt omdat de media het dieet demoniseert, of dat mensen het op andere manieren vinden, maakt voor het onderwerp van dit artikel niet uit. Wel ben ik benieuwd, als je carnivoor eet, hoe je hierop bent gekomen. Laat dit dus vooral hieronder achter! Dit artikel heb ik geschreven voor mensen die eraan denken het dieet te starten en voor mensen die het kort geleden begonnen zijn. Maar je mag het uiteraard ook lezen als je al een doorgewinterde carnivoor bent. 😉  Transtitie Een paar jaar terug schreef mijn man Rick een artikel over de transitie naar het carnivoordieet , zodat mensen konden leren van onze fouten. https://www.reizendestrijdster.nl/transitie-naar-het-carnivoor-dieet Fouten die wij hebben gemaakt, en problemen waar wij en andere mensen tegenaan gelopen zijn. Een van de meest gemaakte fouten die ik zie (en die ik zelf ook gemaakt heb) is dat mensen te snel overstappen van hun huidige d

Carnivoor Magnum Slagroom IJsje

De zomer staat op de stoep en dat betekende vroeger tijd voor ijs. Veel. Ik at gerust 10 bolletjes, weliswaar in 2 porties. Omdat dat bomvol suikers zit, maar ik toch trek heb in iets soortgelijks, ben ik aan het experimenteren met een—soort van—alternatief... Dit lijkt te werken, al heeft het nog wat 'finesse' nodig:    - Zet ijsvormpjes in de vriezer, dag van tevoren. (Die op het plaatje hebben wij, die zijn ideaal). - Smelt boter tot het volledig vloeibaar is. - Giet de boter voorzichtig in het vormpje en zorg dat het niet meteen naar beneden zakt. Dus zo plat mogelijk neerleggen, dus afgesloten, en af en toe keren en draaien zodat de boter overal aan de 'wanden' zit. Het gaat erom dat je een laagje krijgt aan de buitenkant van het ijsje. - Zodra de boter compleet gestold en bevroren is, dus paar uur later, giet je het vormpje zo vol mogelijk met slagroom.    Zelf had ik nog wat vanille bij de boter in het pannetje gedaan, en je kunt het natuurlijk nog met andere sma

Recept: Kippeling (gefrituurde krokante kip)

Voor twee Mensen Persoonlijk heb ik nooit gegeten bij die ene kiptent van dat olijke mannetje met de witte baard. Eigenlijk heb ik nooit dat soort kip op, dus ik heb geen referentiekader. Het enige wat ik vaak at is kibbeling. Wat ik wel weet is dat deze versie een stuk beter is, alleen al omdat het net in toxische zadenolie is gefrituurd. Verder heb je natuurlijk de keuze wát voor kip erin gaat. Allicht van betere kwaliteit dan van die ene keten waar ik het net over had. Ingrediënten 400 gram kippendijen (of meer/minder gram, ligt eraan hoeveel trek je hebt)  Knabbelspek, verpoederd 2 eieren, geklutst Yoghurt (Turkse is lekker stevig)  Zout (en eventueel kruiden) Ganzenvet of ander dierlijk vet Recept Laat het vet smelten zodat je meteen aan de slag kunt met frituren zodra de kipstukken gereed zijn. Ondanks alle waarschuwingen op de friteuse (“geen vast vet gebruiken, alleen olie!”) Hebben we de olie op lage temperatuur vloeibaar gemaakt. Het voordeel van ganzenvet is dat het heel za