Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn Slaap Probleem en de Oplossing

Dit blog zal gaan over hoe het volgen van een parasietenprotocol mijn slaap heeft beïnvloed. Rick heeft een tijd geleden twee blogs geschreven over parasieten. In de eerste blog vertelt hij in het algemeen wat over parasieten en bij het tweede blog kun je wat leuke weetjes over parasieten lezen.

Slaap in Mijn Jeugd

Zolang ik me kan herinneren ben ik een aardige slaapkop geweest. Ik kon gerust tot een uur of 10 blijven liggen op bed. Als tiener maakte het eigenlijk niet echt uit hoe laat ik naar bed ging, ik sliep graag uit. Vaak werd ik wel met een wollig hoofd wakker, maar dit hoorde er nou eenmaal bij.
Overlijden van mijn moeder

Na het overlijden van mijn moeder werd dit nog erger. Ik sliep een groot deel van de dag weg en wanneer ik wakker was voelde ik me niet echt wakker. Ook voelde ik me nooit vol en at ik twee overvolle borden pasta als avondeten, gevolgd door ijs of chips (of beide) in de avond. Gevolg was dat ik zo snel aan kwam dat ik in de douch elke dag de striae naar boven zag kruipen. In een jaar tijd kwam ik 20 kilo aan en mijn energieniveau bereikte een dieptepunt.

Vegetarisch Slapen

In de zeven jaar dat ik nagenoeg vegetarisch at veranderde dit niet. Wel kon ik steeds slechter in slaap komen en was het meer regel dan uitzondering dat zodra mijn hoofd mijn kussen aanraakte ik begon met piekeren. Het werd er altijd op gegooid dat dit een echt vrouwendingetje is. Ik kon dus slecht de slaap vatten en als ik dan eenmaal sliep dan werd ik slecht wakker. Ik sliep in die tijd veel en het was zelfs zo erg dat ik aan mijn man Rick vroeg om mij om 8 uur wakker te komen maken. Zelf werd ik namelijk niet wakker voor 10 uur. Nou ja, dat is niet helemaal waar, ik werd wel wakker, maar ik was zo moe dat ik me omdraaide en gelijk weer in slaap viel. En ook al sliep ik uit, ik was nooit echt uitgeslapen. Ik voelde me nooit echt wakker. Meestal had ik het gevoel alsof er achter mijn ogen en in mijn hoofd watten zaten die alles dof en zwaar maakte. Hoewel ik begon te vasten en daardoor mijn gewicht afnam met 30 kilo bleef het in slaap komen en wakker worden een probleem.

Slaap als een Carnivoor

Met het overstappen naar het carnivoordieet voelde ik me wel iets wakkerder wanneer het ochtend was, maar ik werd nog steeds niet uit mezelf wakker. Wel hield het piekeren op en kon ik wanneer ik naar bed ging gelijk de slaap vatten. Het bleek dus geen vrouwendingetje te zijn maar een ondervoedingsdingetje. Rick was in die tijd nog steeds mijn alarmklok. Hier baalde ik enorm van, want vaak had Rick er al een halve dag opzitten voordat ik mijn bed uitkwam. Het kwam namelijk ook geregeld voor dat Rick me uit mijn slaap kwam wekken en ik daarna gewoon weer in slaap viel.

Parasieten

Rick en ik kwamen in aanraking met het fenomeen parasieten, en welke problemen deze konden veroorzaken wanneer de populatie niet in bedwang gehouden werd. Daardoor besloten wij uit te zoeken welke protocollen we konden gaan volgen om de populatie (wat) naar beneden te krijgen. We lazen ook dat parasieten vooral floreren in suikerrijke omgevingen. Gelukkig aten we al een tijdje geen suikerhoudende producten doordat we het carnivoordieet al twee jaar aan het volgen waren. Dus de omgeving was minder uitnodigend, al hoorden we dat parasieten zelfs hun ontlasting en elkaar opeten om in leven te blijven. Dus de populatie moet je zelf in bedwang houden wil je geen gezondheidsproblemen krijgen.

Parasieten Protocol

Een aantal maanden geleden volgden we het eerste parasietenprotocol. Na de eerst week werd ik in ‘s ochtends om 7 uur wakker. Ik voelde me helder en vol energie. Hierna is dit ook niet meer veranderd. Elke ochtend word ik tussen 6 en 7 uur wakker en voel me dan ook echt wakker. Dit was één van de onverwachte voordelen van het volgen van een parasietenprotocol. Later las ik dat parasieten vooral tussen 1 uur en 6 uur in de ochtend actief zijn. Het kan dus goed zo zijn dat door het lozen van wat parasieten, er wat minder parasieten actief zijn in mijn lichaam. Met als gevolg dat ik dus dieper in slaap kan komen. Echt zeker weten kan ik dit natuurlijk niet. 

Conclusie

Natuurlijk kan ik niet beweren dat het volgen van een parasietenprotocol deze uitwerking op iedereen gaat hebben. Rick slaapt heel kort en was altijd al een vroege vogel en het volgen van dit protocol heeft daar bij hem geen verandering in gebracht. Wel kan ik zeggen dat het voor mij een wereld van verschil heeft gemaakt. Ik word uit mezelf wakker en ben ook echt wakker, en klaar om de dag te beginnen. Dit geeft me een deel van mijn dag terug. Ik ben dan ook veel productiever op een dag, wat me een fijn, voldaan gevoel geeft.

Heb jij problemen met je slaap? Of heb jij problemen met je slaap verholpen? Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Laat het hieronder achter!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe Start je het Carnivoordieet?

Steeds meer mensen vinden de laatste tijd de carnivoorgroep op Facebook . Of dit onbedoeld gebeurt omdat de media het dieet demoniseert, of dat mensen het op andere manieren vinden, maakt voor het onderwerp van dit artikel niet uit. Wel ben ik benieuwd, als je carnivoor eet, hoe je hierop bent gekomen. Laat dit dus vooral hieronder achter! Dit artikel heb ik geschreven voor mensen die eraan denken het dieet te starten en voor mensen die het kort geleden begonnen zijn. Maar je mag het uiteraard ook lezen als je al een doorgewinterde carnivoor bent. 😉  Transtitie Een paar jaar terug schreef mijn man Rick een artikel over de transitie naar het carnivoordieet , zodat mensen konden leren van onze fouten. https://www.reizendestrijdster.nl/transitie-naar-het-carnivoor-dieet Fouten die wij hebben gemaakt, en problemen waar wij en andere mensen tegenaan gelopen zijn. Een van de meest gemaakte fouten die ik zie (en die ik zelf ook gemaakt heb) is dat mensen te snel overstappen van hun huidige d

Carnivoor Magnum Slagroom IJsje

De zomer staat op de stoep en dat betekende vroeger tijd voor ijs. Veel. Ik at gerust 10 bolletjes, weliswaar in 2 porties. Omdat dat bomvol suikers zit, maar ik toch trek heb in iets soortgelijks, ben ik aan het experimenteren met een—soort van—alternatief... Dit lijkt te werken, al heeft het nog wat 'finesse' nodig:    - Zet ijsvormpjes in de vriezer, dag van tevoren. (Die op het plaatje hebben wij, die zijn ideaal). - Smelt boter tot het volledig vloeibaar is. - Giet de boter voorzichtig in het vormpje en zorg dat het niet meteen naar beneden zakt. Dus zo plat mogelijk neerleggen, dus afgesloten, en af en toe keren en draaien zodat de boter overal aan de 'wanden' zit. Het gaat erom dat je een laagje krijgt aan de buitenkant van het ijsje. - Zodra de boter compleet gestold en bevroren is, dus paar uur later, giet je het vormpje zo vol mogelijk met slagroom.    Zelf had ik nog wat vanille bij de boter in het pannetje gedaan, en je kunt het natuurlijk nog met andere sma

Recept: Kippeling (gefrituurde krokante kip)

Voor twee Mensen Persoonlijk heb ik nooit gegeten bij die ene kiptent van dat olijke mannetje met de witte baard. Eigenlijk heb ik nooit dat soort kip op, dus ik heb geen referentiekader. Het enige wat ik vaak at is kibbeling. Wat ik wel weet is dat deze versie een stuk beter is, alleen al omdat het net in toxische zadenolie is gefrituurd. Verder heb je natuurlijk de keuze wát voor kip erin gaat. Allicht van betere kwaliteit dan van die ene keten waar ik het net over had. Ingrediënten 400 gram kippendijen (of meer/minder gram, ligt eraan hoeveel trek je hebt)  Knabbelspek, verpoederd 2 eieren, geklutst Yoghurt (Turkse is lekker stevig)  Zout (en eventueel kruiden) Ganzenvet of ander dierlijk vet Recept Laat het vet smelten zodat je meteen aan de slag kunt met frituren zodra de kipstukken gereed zijn. Ondanks alle waarschuwingen op de friteuse (“geen vast vet gebruiken, alleen olie!”) Hebben we de olie op lage temperatuur vloeibaar gemaakt. Het voordeel van ganzenvet is dat het heel za